DIETETIKAI TANÁCSADÁS BUDAPEST

Dietetikai tanácsadás Budapest - Márton Andrea dietetikus

Cukor-, glutén- és tejmentes epres-zabpelyhes torta

2017. május 30. 16:50 - Márton Andrea dietetikus

20170504_131702.jpg

Hozzávalók:

  • 150 g eritrit
  • 4 db tojás
  • 1 tk. vanília aroma
  • 1 db citrom héja
  • pár csepp szőlőmag olaj
  • 6 g sütőpor
  • 75 g rizsliszt
  • 75 g zabpehelyliszt
  • 35 g gluténmentes zabpehely
  • 2 dl rizstej
  • pár szem földieper

Elkészítés:

Piskóta alapot készítettem: a tojásokat szétválasztottam, a tojássárgájához hozzáadtam az eritritet, a citrom lereszelt héját, a vanília aromát, valamint pár csepp szőlőmag olajat, és mindezt felvertem habverővel. Ezután a tojásfehérjét csipetnyi sóval kemény habbá vertem. A tojássárgáját tartalmazó masszába kanalaztam egy keveset a tojásfehérjehabból, majd apránként adagolva hozzáadtam a rizs- illetve zabpehelylisztet is. Miután mindent beletettem, óvatosan összekevertem a tésztát és beleöntöttem a kivajazott, szilikon tortaformába. 170 fokra előmelegített sütőben sütöttem 30 percig. Amíg sült a tészta elkészítettem a tölteléket. Kis lábasban feltettem a rizstejet a zabpehellyel együtt főni, amit kevés ertirittel ízesítettem. Folyamatos kevergetés után, pár perc múlva, amikor már jól besűrűsödött lehúztam a lábast a tűzhelyről. Ezután az epret botmixerrel pürésítettem, majd belekevertem a rizstejes masszába. Kettévágtam a tortát, majd ezzel a töltelékkel megtöltöttem. A maradék krémmel bevontam a tortát, a legtetejét eperrel díszítettem. Hűtőben legalább 2-3 óráig hűteni kell.

Ajánlás:

Ezt az egyszerűen elkészíthető édességet mindenkinek ajánlom. Tejfehérje allergiások, laktózérzékenyek, gluténérzékenyek és cukorbetegek is bátran fogyaszthatják, persze csak mértékkel. Ha valaki szimplán egészséges nassolnivalóra vágyik, elkészítheti hagyományos alapanyagokból is. A rizstejet kicserélheti alacsony zsírtartalmú (1,5%-os) tehéntejre, a zabpehely- és rizsliszt helyett pedig választhat teljes kiőrlésű tönkölybúzalisztet. Mind a három liszt bővelkedik rostokban, de a zabpehelylisztben és a teljes kiőrlésű tönkölybúza lisztben található a legtöbb (9,1/100 g; 10,7/100 g). Energiatartalmukat tekintve a zabpehelyliszt tartalmazza a legtöbb kalóriát (396 kcal/100 g).

A földieper alacsony energiatartalmának és glikémiás indexének köszönhetően jól beilleszthető a fogyókúrázók, elhízottak étrendjébe. A C-vitaminban bővelkedő gyümölcs kitűnő antioxidáns. Rendszeres fogyasztása jótékonyan hat a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésére. Csökkenti a 2-es típusú cukorbetegség és a daganatos megbetegedések kialakulási kockázatát. A rendszeresség azt jelenti, hogy legalább heti 2-3 alkalommal együnk szamócát.

Egyes betegségeknél (pl.: colitis ulcerosa, Crohn betegség, epebetegségek) nem ajánlott az eper fogyasztása, mivel az apró magvai panaszt okozhatnak. Emiatt néhány diétában az egyéni toleranciát figyelembe kell venni, hogy adható-e a gyümölcs vagy annak csak az átszűrt leve fogyasztható.

Hisztamin-felszabadító hatása révén a kisgyermekeknél csak 2 éves kor után ajánlatos bevezeti az étrendbe.

Dietetikai tanácsadás

madelerh_1.gif

 


 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://martonandreadietetikus.blog.hu/api/trackback/id/tr4712552139

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása