DIETETIKAI TANÁCSADÁS BUDAPEST

Dietetikai tanácsadás Budapest - Márton Andrea dietetikus

Csirkemellel és májjal töltött cukkini

2017. január 23. 19:28 - Márton Andrea dietetikus

Hozzávalók:

- 5 ml olívaolaj
- 6 db kisebb zsenge cukkini
- 2 db nagyobb filézett csirkemell
- 500 g csirkemáj
- 500 g bio barna rizs
- 4 gerezd fokhagyma

Fűszerek:
só, bors, petrezselyem, majoránna, édesnemes fűszerpaprika

Recept:

Legelőször a megmosott, megtisztított cukkiniket hosszában felvágtam, majd eltávolítottam a belső magvas részeit. Ezután az alaposan megmosott csirkemelleket kockákra vágtam, és felforrósított olivaolajon, wokban elkezdtem párolni. Amikor már a hús fehéresre pirult, ráreszeltem a fokhagymákat, fűszereztem sóval, borssal, petrezselyemmel és majoránnával. Pár percen belül el is készült. Folytattam a csirkemáj tisztításával és felaprításával. Ezt is wokban kevés olivaoljaon pirítottam és fűszereztem, hasonlóképpen, mint a csirkemellet. Közben kifőztem a bio barna rizst is, kétszeres mennyiségű, forró sós vízben 25 perc alatt. A legvégén wokban összekevertem a csirkemellet a csirkemájjal és a barna rizzsel, majd fűszerpaprikával megszíneztem. A cukkinikbe töltöttem a rizses húst, és betettem a sütőbe fél órára sülni. Alufóliával fedtem le, és csak az utolsó 5 percre vettem le, hogy megpiruljon a teteje is. A maradék rizses hússal és salátával tálaltam.

Ajánlás:

A cukkini 95%-a víz, ezáltal hidratálja a szervezetünket. Energiaszegény, rostdús és tápláló zöldség, így a fogyókúrás étrendnek értékes alkotóeleme lehet. Székrekedésben szenvedőknek is ajánlom az enyhén laxáns (hashajtó) hatása miatt. Kiváló folsav- és C-vitaminforrás. Erősen lúgosító hatásának köszönhetően helyreállítja a szervezet sav-bázis egyensúlyát. Változatosabbnál változatosabb ételek készíthetők belőle: salátákba nyersen lereszelve, párolva, sütve, levésként és köretként is fogyasztható.

A bio barna rizst használtam lazításként a csirkemell és máj mellett töltelékként. A megmaradt rizses húst a töltött cukkini mellé tálaltam. A barna rizs vitaminokban, ásványi anyagokban, rostokban és esszenciális zsírsavakban gazdagabb, mint a fehér rizs, hiszen a feldolgozás során csak a legfelső réteget távolítják el. A külső borítása, azaz a korpa része, telítetlen és többszörösen telítetlen zsírsavakat tartalmaz és egy orynazol nevű vegyületet, amely csökkenti a vér LDL-koleszterin szintjét. Kiemelkedő magnézium-, szelén- és magánforrás. 

A töltött cukkini 100%-ban glutén-, laktóz-, tej-, tojás és szójamentes.   Cukorbetegségben szenvedőknek is kiváló választás.

Dietetikai tanácsadás 

Márton Andrea
dietetikus és táplálkozási tanácsadó
1106. Budapest, Pesti Gábor utca 26.
http://ezustfenyklinika.hu/
Tel.: +36-30/884-1904
E-mail: marton.andrea.dietetikus@gmail.com

 


 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://martonandreadietetikus.blog.hu/api/trackback/id/tr3812148835

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása