DIETETIKAI TANÁCSADÁS BUDAPEST

Dietetikai tanácsadás Budapest - Márton Andrea dietetikus

A tápláló és egészséges póréhagyma krémleves

2017. január 11. 19:30 - Márton Andrea dietetikus

Hozzávalók:

- 1,5 dkg teavaj
- 2 db póréhagyma
- 3 db közepes nagyságú burgonya
- 3 db közepes nagyságú sárgarépa
- 1 gerezd fokhagyma
- 2 db csontos csirkemell csontja
- 2 dl 10%-os főzőtejszín
- füstölt sajt
Fűszerek:
só, bors, natur vegamix, szerecsendió, petrezselyem

Recept:

Első lépésként vajon megdinszteltem a megtisztított, karikákra vágott póréhagymát. Kis idő múlva hozzáadtam a felszeletelt sárgarépát és burgonyát. Sóval, borssal, zöldfűszerrel, szerecsendióval ízesítettem, majd ráreszeltem a fokhagymát, és így pároltam még pár percig a zöldségeket. Ez után felöntöttem vízzel, és beletettem a csirkemell csontokat. Fedő alatt, közepes lángon főztem, amíg meg nem puhult minden. Miután megfőtt a leves, kiszedtem a csontokat, majd botmixerrel összeturmixoltam a zöldségeket. A legvégén tejszínnel besűrűsítettem. Petrezselyemmel és reszelt füstölt sajttal kicsit megszórtam a leves tetejét, hogy még pikánsabb legyen.

Ajánlás:

Ezt a levest akár egytálételként is fogyaszthatjuk, hiszen nagyon tápláló a burgonyával és sárgarépával való sűrítés végett. Minden fogyni vágyónak ajánlom, hiszen alacsony a kalóriatartalma, viszont ők a főzőtejszínt akár el is hagyhatják. A teljes kiőrlésű liszt is kiválóan alkalmas a leves sűrítésére, de magasabb az energiatartalma, mint a burgonyának, és így legalább a lisztérzékenyek is bátran fogyaszthatják. A tejfehérje allergiások és a tejcukor-érzékenyek a tehéntejszínt kiválthatják rizs-, szója- esetleg zabtejszínnel is. 

A póréhagyma rendkívül egészséges, A-, C-, K-vitaminokban, folsavban, ásványi anyagokban gazdag. Alacsony energiatartalmát annak köszönheti, hogy 90%-ban vizet tartalmaz, zsírszegény és rostdús. A zöldség speciális összetevője a kempferol nevű flavonoid, amely véd a daganatos sejtek kialakulásától, továbbá gyulladáscsökkentő, segít a cukorbetegség és az elhízás megelőzésében. A hagymákra jellemző kénvegyület, az allicin is megtalálható benne, amely antibakteriális hatású.

Dietetikai tanácsadás

 Márton Andrea
dietetikus és táplálkozási tanácsadó
1106. Budapest, Pesti Gábor utca 26.
http://ezustfenyklinika.hu/
Tel.: +36-30/884-1904
E-mail: marton.andrea.dietetikus@gmail.com

 

 


 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://martonandreadietetikus.blog.hu/api/trackback/id/tr9512119097

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása