DIETETIKAI TANÁCSADÁS BUDAPEST

Dietetikai tanácsadás Budapest - Márton Andrea dietetikus

Diabetikus csokis piskótatekercs

2017. január 13. 13:39 - Márton Andrea dietetikus

Hozzávalók a piskótához:

- 120 g teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
- 60 g xilit (nyírfacukor)
- 60 g eritrit
- 6 db közepes méretű tojás
- 1 db citrom
- 1 ek. vanília aroma
- 1 ek. sütőrum

Hozzávalók a csokis krémhez:

- 4 db közepes méretű tojás
- 2 ek. xilit
- 2 ek. eritrit
- 2 ek. holland kakaópor
- 30 g Rama sütőmargarin
- 1 ek. vanília aroma
- 1 ek. sütőrum

Recept:

A tojások szétválasztásával indítottam. A sárgájához adtam a xilitet, az eritritet, a citrom lereszelt héját, a vaníliaaromát valamint a sütőrumot, és felvertem mindezt habverővel. Ezután a tojásfehérjét csipetnyi sóval felvertem kemény habbá. A cukrot tartalmazó masszába kanalaztam egy keveset a tojásfehérjehabból, majd adtam hozzá a lisztből is. Miután mindent beletettem, óvatosan összekevertem a tésztát és beleöntöttem a kivajazott, sütőpapírral ellátott tepsibe. 170 fokra előmelegített sütőben sütöttem 15 percig. Amikor elkészült a piskóta, kivettem hűlni, majd egy benedvesített tiszta konyharuhára terítettem és feltekertem. A csokikrém készítése következett. Feltettem a tűzhelyre egy vízzel teli lábast. Amikor forrni kezdett a víz, a lábasra tettem egy fémtálat, amiben a tojás, xilit, eritrit, átszitált holland kakaópor volt csomómentesre kikeverve. Folyamatos kevergetés után kis lángon sűrűsödni kezdett a massza, ezután hozzáadtam a sütőmargarint, majd levettem a tűzről. Beleöntöttem a sütőrumot és a vaníliaaromát. Pár percig hűlni hagytam, majd megkentem a krémmel a piskótát, és feltekertem. Szeletekre vágtam és tálcán tálaltam.

Ajánlás:

Ebből a desszertből bátran fogyaszthat napi 2-3 szeletet egy cukorbeteg vagy fogyni vágyó egyén is. Azért túlzásokba sem szabad esni, hiszen még így is van energiatartalma a süteménynek. A teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt lassan felszívódó szénhidrátként nem emeli meg hirtelen a vércukorszintet. Ráadásul gazdag rostforrás, ezáltal fokozza a teltségérzetet. A cukrot fele-fele arányban xilittel (nyírfacukorral) és eritrittel helyettesítettem.

A nyírfacukornak is alacsony a glikémiás indexe, vagyis lassan emeli meg a vércukrot, viszont van kalóriatartalma, igaz fele az étkezési cukoréhoz (szacharóz) képest. Az eritrit teljesen energiamentes.

 A holland kakaópor értékes magnézium-forrás. Magas a kakaóvaj tartalma, amely egyszeresen telítetlen olajsavat is tartalmaz, ezáltal csökkenti az LDL (rossz koleszterin), és növeli a HDL (jó koleszterin) szintjét. Antioxidáns tulajdonsággal rendelkező procianidin található benne, amely daganat preventív hatású, gátolja a szabadgyökök képződését.

Dietetikai tanácsadás

 Márton Andrea
dietetikus és táplálkozási tanácsadó
1106. Budapest, Pesti Gábor utca 26.
http://ezustfenyklinika.hu/
Tel.: +36-30/884-1904
E-mail: marton.andrea.dietetikus@gmail.com

 


 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://martonandreadietetikus.blog.hu/api/trackback/id/tr212122929

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása